Často kladené dotazy

Jak vypadá Vaše práce svatebního fotografa?

Je to všechno o vašich příbězích, vašich přáních…. Snažím se pořizovat takové fotografie, které jsou stejně tak jedinečné jako vy. Jsem u všeho a využívám každý moment k zachycení vašeho nejvýznamnějšího dne a to od oblékání a líčení až po váš první společný novomanželský tanec či společné krájení dortu. Jsem u toho, když vítáte hosty, říkáte své ano, obdivujete své snubní prsteny, když se po obřadu líbáte, objímáte, …. Zachytím vaši osobnost, vaše skutečné emoce, i emoce vašich hostů, krásu celého vašeho dne.

Jaký je váš fotografický styl?

Věřím ve vše, co je autentické, jednoduché, přirozené. Můj přístup je velmi decentní, nenásilný, jemný a delikátní, pomáhá párům cítit se přirozeně, romanticky, výjimečně. Rád zachycuji tyto vzácné okamžiky plné lásky.

Jak se chráníte před možnými poruchami elektroniky / zařízení?

Na akcích (svatbách) mám vždy dva fotoaparáty, více objektivů, více blesků, baterií a dokonce i nabíječek. Moje fotoaparáty mají dva sloty pro paměťové karty (což znamená, že fotografie jsou pořízeny současně na dvou paměťových kartách v případě, že by jedna selhala). Jakmile se vrátím domů, okamžitě nahrávám fotografie na pevný disk. Vaše fotografie jsou prezentovány na soukromé zabezpečené online platformě (fotografie uložené na této platformě jsou dlouhodobě zálohovány). Mám trvale zálohy všeho! Pokud o své fotografie z nějakého důvodu přijdete, vždy je možnost si je u mě zdarma znovu vyžádat.

Jak dlouho to trvá, než dostaneme naše fotografie a jak je dostaneme?

Trvá to přibližně 14 dní ode dne vaší svatby. Tolik času potřebuji, abyste dostali opravdu to nejlepší. Dodám vaše fotografie v elektronické podobě i na kvalitním fotopapíru (dle předem stanovené dohody).

Jaký je váš plán v nejhorším případě?

Udělám vše, co je v mých silách, abych byl na vašem dni přítomen. Ale stát se může vše ( sice se mi to nikdy nestalo, ale…). Mám záložní plán sdílený s mým společníkem. Nebudete ponecháni bez profesionálního fotografa ve váš svatební den.

Můžeme se s vámi setkat předem?

Tak určitě! To je samozřejmé. Velmi rád se s vámi setkám osobně a společně vše naplánujeme podle vašich představ! Je pro mě velmi důležité, abyste se před mým fotoaparátem cítili pohodlně a viděli mě jako přítele, součást vašeho dne (akce). Bydlím v kraji Vysočina, na pomezí Jihočeského kraje, ale na setkání si můžeme i vybrat nějaké jiné společné místo. Jsem ale velmi zaměstnán, proto čím dříve se se mnou spojíte, tím vyšší je šance, že vaše preferované datum bude stále k dispozici.

Cestujete kvůli svatbám a jaké jsou vaše cestovní poplatky?

Mám rád cestování! Rád bych byl součástí vaší svatby – bez ohledu na to, kde se bude konat. Pro více informací mne neváhejte kontaktovat. Cestovní poplatky jsou dle ceníku na těchto stránkách. Vzhledem k místu mého bydliště fotím nejčastěji páry z mého nejbližšího okolí, tedy z kraje Vysočina, Jihočeského kraje, kraje Středočeského (velmi známý jako svatební fotograf jsem ve městech: Pelhřimov, Pacov, Kamemnice nad Lipou, Pelhřimov, Mladá Vožice, Benešov, Jindřichův Hradec, Tábor, Soběslav, Olomouc, Plzeň, Brno, Nové Město, apod.)

Je velmi časté, že mě svatební páry doporučují dále svým známým, kteří chystají svatbu – stávám se tak rodinným fotografem. Po svatbě je běžné, že pak fotím těhotenské, miminkovské fotografie, fotografie oslav (křtiny apod.)….. natolik jsou s mojí prací páry spokojeny, že mne neváhají do své rodiny pozvat znovu.

Pracujete sám nebo s asistentem?

Fotografuji nejraději sám, jelikož každý další fotograf, kameraman představuje narušení vaší pozornosti a tím i pořízení kvalitní fotografie. Tím je myšleno, že se musím snažit kolegy nefotografovat. Musejí se na svatebních fotografiích vyskytovat minimálně.

Vyžadujete připomenutí před svatebním dnem?

Není to podmínkou, ale jsem rád, když mne cca týden před svatbou kontaktujete a domluvíme podrobnosti. Zároveň tím potvrzujete, že náš domluvený termín platí. V případě jakéhokoli dotazu ohledně focení svatebního dne mne můžete kontaktovat kdykoli.

Můžeme vám poskytnout návrhy fotografií ?

Samozřejmě. Vždy vítám nové nápady. Čím více vím o vás a vašich představách, tím lépe mohu dokumentovat váš svatební den. Nemůžu zaručit, že dostanete přesně ten samý vysněný záběr, ale budu se ze všech sil snažit, abych vaše představy naplnil.

Kolik svateb jste již fotografoval?

Přijímám jen omezený počet svateb za rok, aby byla zajištěna nejvyšší kvalita služeb a tvůrčí energie pro každý pár. Od roku 2003 do roku 2018 jsem nafotografoval více než 250 svateb.